Kasoterminal – co to za technologia sprzedaży dla firmy?

Przez wiele lat urządzenia fiskalne dzieliły się na 2 podstawowe grupy – kasy oraz drukarki. W dzisiejszych czasach na rynku dostępne są jednak także inne rozwiązania technologiczne, które zapewniają m.in. rejestrowanie obrotu i wydawanie paragonów. Ciekawym urządzeniem dla firmy – zarówno handlowej, jak i usługowej – jest np. kasoterminal. Tym bardziej, że taka technologia sprzedaży oferuje dodatkowo przyjmowanie płatności elektronicznych.

Urządzenie do rejestrowania obrotu i akceptowania e-płatności

Każdy kasoterminal, który jest obecnie dostępny na polskim rynku, stanowi kompleksowe połączenie urządzenia fiskalnego, terminala płatniczego oraz oprogramowania służącego do zarządzania sprzedażą i transakcjami bezgotówkowymi. A przez „kompleksowe połączenie” należy rozumieć to, że wszystkie wspomniane elementy są „zamknięte” w jednej, zazwyczaj niewielkiej, obudowie. Dzięki temu kasoterminal już sam w sobie jest rozwiązaniem systemowym dla firmy. Chociaż warto podkreślić, że taka technologia sprzedaży może też współpracować z innymi urządzeniami, np. z wagą elektroniczną, czytnikiem kodów kreskowych, szufladą kasjerską lub komputerem. Opcje komunikacyjne są jednak zależne od funkcjonalności konkretnego modelu.

Dostępne są kasoterminale stacjonarne i mobilne

Przed chwilą wspomnieliśmy już o tym, że kasoterminale produkowane w Polsce są urządzeniami o niewielkich gabarytach. Dzięki temu modele dostępne na krajowym rynku technologii sprzedaży znajdują zastosowanie w różnych działalnościach gospodarczych – zarówno w placówkach handlowych i usługowych, jak i przy obsługiwaniu klientów w trybie mobilnym. Kasoterminale przenośne są wręcz przystosowane do wykonywania obowiązków firmowych „w terenie”. Takie modele posiadają bowiem wydajne akumulatory, które, po pełnym naładowaniu, gwarantują długi czas pracy bez konieczności podłączenia do zasilania z sieci.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze takiej technologii sprzedaży?

Jest kilka kwestii, które mają znaczenie przy wyborze kasoterminala dla firmy. Po pierwsze, zawsze warto sprawdzić ważne parametry takiej technologii sprzedaży, m.in. wielkość obsługiwanej bazy PLU, interfejsy komunikacyjne, szybkość i szerokość wydruku oraz rodzaj i przekątną ekranu dotykowego. Po drugie, istotna jest ta część urządzenia, która odpowiada za akceptowanie płatności elektronicznych. Warto po prostu ustalić wcześniej, jakiego typu instrumenty płatnicze obsługuje dany kasoterminal. Po trzecie, zazwyczaj przy wdrożeniu takiej technologii sprzedaży trzeba dodatkowo liczyć się z opłatami abonamentowymi. Wynikają one zarówno z obsługi transakcji bezgotówkowych, jak i np. z dostępu do bardziej rozbudowanego oprogramowania sprzedażowego. I po czwarte, na koniec już 😉, istotne jest to, czy przedsiębiorca potrzebuje kasoterminala online, czy też offline. Niektórzy podatnicy muszą już bowiem stosować urządzenia fiskalne, które gwarantują m.in. przekazywanie danych do Centralnego Repozytorium Kas.

1 Comment

  1. elorando

    jak dla mnie? technologia sprzedaży przyszłości, zważywszy na rosnącą popularność transakcji bezgotówkowych i fakt że prawie każdy punkt dysponuje już terminalem płatniczym bo takie standardy dyktują obecne nawyki konsumentów. a tu mamy praktycznie rozwiązane „wszystko w jednym”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż CAPTCHA: *

© 2021 superpos.com.pl

Theme by Anders NorenUp ↑